"Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie."

Operacja współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach działania "Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER"

Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Celem operacji jest sprawne wdrażanie LSR, w tym realizacja Planu Komunikacji.

Przewidywany wynik operacji: finansowy postęp we wdrażaniu LSR.

Menu podręczne

Dane kontaktowe

Stowarzyszenie LGD Morawskie Wrota

ul. Raciborska 27

44-350 Gorzyce

tel./fax. 32 45 15 034

 [email protected]

Godziny otwarcia biura:

7.30 – 17.00 w poniedziałek

7.30 – 15.30 od wtorku do czwartku

7.30 – 12.00 piątek

 

Podsumowanie

Pierwsze konkursy  w Lokalnej Grupie Działania Morawskie Wrota już za nami…

Kończący się rok kalendarzowy skłania do podsumowania i  refleksji,  jak przebiegała praca  w Stowarzyszeniu Lokalna Grupa Działania Morawskie Wrota.

O ile pierwsze półrocze możemy podsumować jako czas przygotowań do wdrażania naszej opracowanej w 2015 roku strategii rozwoju, o tyle ostatni kwartał 2016 roku był już czasem intensywnej realizacji.

A oto krótkie kalendarium 2016 roku;

- w styczniu  i lutym archiwizujemy dokumentację i organizujemy przeprowadzkę do nowego biura,

-od marca oficjalnie pracujemy w nowej siedzibie na ul. Raciborskiej 27 w Gorzycach ( budynek OPS)

-10 maja – zostaje podpisana umowa na realizację LSR – skrót ten oznacza „Strategia rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność na lata 2016-2023”

- od maja praktycznie non stop prowadzimy kampanię promującą nasze działania, a szczególnie możliwości pozyskania środków na realizację własnych pomysłów,

- w czerwcu zostaje uruchomiona nowa strona internetowa, na której prezentujemy wszystkie informacje dla mieszkańców, chętnych do sięgnięcia po środki  zaplanowane w strategii (zachęcamy do odwiedzenia www.morawskie-wrota.pl )

- we wrześniu zostają wprowadzone procedury ministerialne, które umożliwiają uruchomienie pierwszych konkursów,

- w drugiej połowie września organizujemy dwa wyjazdy na teren LGD Morawskie Wrota, gdzie uczestnicy poznają dobre przykłady wykorzystania środków europejskich, zarówno na poziomie instytucji gminnych jak i przedsiębiorców,

- 20 września przeprowadzamy dwa szkolenia dla przedsiębiorców czynnych i rozpoczynających swoją działalność, przygotowując ich do składania wniosków na pierwsze konkursy, uczestniczy w nich łącznie 58 osób,

- 5 października ogłaszamy pierwsze konkursy  1/2016 Rozwój Przedsiębiorstw, 2/2106 Tworzenie Przedsiębiorstw, na które przeznaczona jest łączna kwota  1,5 mln złotych,

- w październiku  trwa intensywne doradztwo, z naszym biurem  kontaktowało się około 40 osób zainteresowanych pozyskaniem wsparcia, łącznie  telefonów, maili i wizyt w Biurze było ponad 170

-na początku listopada pracownicy biura dokonują sprawdzenia formalnego złożonych wniosków, szczegółowo weryfikując  zawartość wniosku, kompletność, zgodność z warunkami konkursu i przygotowują je do oceny przez Radę  LGD,

- 7 listopada ogłaszamy nabór nr 3/2016 na Projekty Infrastrukturalne,

-28 listopada Rada dokonuje oceny 20 wniosków złożonych do dwóch pierwszych konkursów i podejmuje decyzję o wybraniu do dofinansowania  9 złożonych projektów.  Przypomnijmy, że Rada jest to organ składający się w naszym LGD z 12 osób, przedstawicieli  różnych grup społecznych, z wszystkich gmin, powołany po to, aby bezstronnie i niezależnie ocenić złożone w konkursach wnioski  i wybrać te które przyczyniają się do realizacji naszych celów. Cała dokumentacja konkursowa trafia następnie do Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach. Zainteresowanych odsyłamy do strony internetowej, gdzie zamieszczamy informacje z przebiegu oceny (zakładka STREFA RADY).

- 12 grudnia odbywa się kolejne posiedzenie Rady, tym razem w celu oceny wniosków infrastrukturalnych (wybrano 3 na łączną kwotę ponad 1,4 mln zł). 

Powyżej  piszemy o tym najważniejszym elemencie naszej pracy jaką jest wdrażanie strategii rozwoju, polegające głównie na ogłaszaniu i kompleksowym przeprowadzaniu konkursów. Oprócz tego odbywała się normalna działalność: posiedzenia zarządu, Walne Zebrania Członków, dokumentacje, sprawozdania, kontrole, szkolenia i współpraca z wieloma partnerami, aby pozytywnie wpływać na rozwój lokalny.

Za cały rok „wspólnie z nami” serdecznie dziękujemy, życząc  zdrowia i szczęścia w Nowym Roku i wytrwałości w pozyskiwaniu środków na wymarzone cele i ich realizacji dla wspólnego dobra.