Nadanie numeru EP dla Wnioskodawcy
25-06-2025 07:37
NADANIE NUMERU EP - nr identyfikacyjny ARiMR
Informujemy przyszłych Wnioskodawców, którzy będą zainteresowani składaniem wniosków o przyznanie pomocy w ramach działań PS WPR 2023-2027, iż jednym z niezbędnych dokumentów jest posiadanie numeru ewidencji producenta (EP).
Numer EP co to takiego?
To 9-cyfrowy kod, który jednoznacznie identyfikuje każdego beneficjenta środków unijnych w ramach Wspólnej Polityki Rolnej. Stanowi on podstawę do ewidencji producentów rolnych i jest niezbędny do ubiegania się o różnego rodzaju dotacje i wsparcie.
Niezależnie od tego, czy wnioskodawca jest osobą fizyczną planującą założenie działalności gospodarczej, jednostką sektora finansów publicznych, stowarzyszeniem czy inną osobą prawną – aby otrzymać dofinansowanie z funduszy unijnych, należy posiadać numer producenta ARMiR nadany w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności (Dz. U. z 2023 r., poz. 885 t.j.).
Jeśli podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy nie posiada nadanego numeru identyfikacyjnego, należy wypełnić i złożyć odpowiedni wniosek we właściwym terytorialnie Biurze Powiatowym Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa:
ul. Bronisława Czecha 8b, 44-330 Jastrzębie Zdrój, w godzinach od poniedziałku do piątku 8:00-15:00
Wniosek można złożyć:
- osobiście
- wysłać pocztą
Formularz wniosku o nadanie numeru identyfikacyjnego możliwy do pobrania na stronie:
https://www.gov.pl/web/arimr/wniosek-o-wpis-do-ewidencji-producentow2