"Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie."
Operacja współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach działania "Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER"
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Celem operacji jest sprawne wdrażanie LSR, w tym realizacja Planu Komunikacji.
Przewidywany wynik operacji: finansowy postęp we wdrażaniu LSR.
Stowarzyszenie LGD Morawskie Wrota
ul. Raciborska 27
44-350 Gorzyce
tel./fax. 32 45 15 034
Godziny otwarcia biura:
7.30 – 17.00 w poniedziałek
7.30 – 15.30 od wtorku do czwartku
7.30 – 12.00 piątek
Podział kompetencji pomiędzy poszczególnymi organami Stowarzyszenia LGD Morawskie Wrota zapewnia rozdział funkcji decyzyjnej, którą sprawuje Rada oraz Walne Zebranie Członków - od zarządczej - przypisanej Zarządowi LGD. Najważniejsze z punktu widzenia LGD decyzje, tj. wybór operacji objętych dofinansowaniem w ramach wdrażania LSR zgodnie ze statutem LGD są wyłączną kompetencją Rady.
Walne Zebranie Członków – zgodnie ze statutem jest najważniejszym organem, posiadającym kompetencje uchwalania Lokalnych Kryteriów Wyboru operacji, uchwalania LSR, rozpatrywania i zatwierdzania rocznych sprawozdań finansowych, sprawozdań Zarządu i Komisji Rewizyjnej, uchwalania zmian Statutu oraz wiele innych. W Walnym zebraniu uczestniczą członkowie zwyczajni i goście zaproszeni.
Zarząd LGD dotychczasowo był 7 – osobowy, obecnie 9-osobowy. Powierzono mu funkcje głównie zarządcze, takie jak: kierowanie całokształtem działalności Stowarzyszenia, reprezentowanie Stowarzyszenia na zewnątrz i działanie w jego imieniu, koordynowanie realizacji LSR i wiele innych. Składa się z osób doświadczonych, reprezentujących wszystkie gminy wchodzące w skład LGD. W związku z realizacją zadań związanych z wdrażaniem RLKS na obszarze LGD, również w tym organie zachowana jest sektorowość oraz zadbano, aby żadna z grup interesu, nie stanowiła więcej niż 49% przy podejmowaniu decyzji. Sektor publiczny stanowi – 33%, sektor społeczny - 45% a gospodarczy - 22%.
Komisja Rewizyjna (3-osobowa), sprawuje funkcje kontrolne szczególnie wobec Zarządu.
Rada LGD - ramy dla liczebności organu Rady LGD zostały ustalone na podstawie publicznej debaty, a następnie wpisane do statutu Stowarzyszenia w § 28, wg. którego Rada składa się z 10-18 członków. Członkowie Rady muszą pełnić swoje funkcje osobiście, nie ma możliwości upoważnienia osób trzecich do udziału w podejmowaniu decyzji. Struktura Rady LGD jako organu podejmującego decyzje co do wyboru projektów w ramach wdrażania LSR odzwierciedla powszechnie obowiązujące wymogi dla tego typu organów, w tym szczególnie wymogi sektorowości. Zgodnie z § 17 statutu skład Rady na 4-letnią kadencję wybierany jest przez Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia. Mandat członka Rady wygasa z chwilą odbycia pierwszego Walnego Zebrania Członków, odbywającego się po roku kalendarzowym, w którym upływa okres kadencji. Zmiana składu Rady może nastąpić również przed upływem kadencji z powodu: skreślenia członka Rady z listy członków Stowarzyszenia, jego pisemnej rezygnacji, śmierci lub odwołania przez Walne Zebranie Członków. W przypadku wygaśnięcia mandatu członka Rady przed upływem kadencji, Walne Zebranie Członków dokonuje uzupełnienia składu organu na okres do upływu kadencji w liczbie nie przekraczającej 1/3 ustalonego składu.
Do najważniejszych kompetencji Rady, zgodnie z § 29 statutu Stowarzyszenia należy wybór operacji oraz grantobiorców, w ramach wdrażanej przez Stowarzyszenie LSR, oraz ustalanie wysokości wsparcia. Ponadto do kompetencji Rady należy uchwalanie regulaminu Rady wnioskowanie do Walnego Zebrania o zmianę lokalnych kryteriów wyboru operacji /grantobiorców stosowanych w procedurze oceny.
ZARZĄD
W dniu 28 czerwca 2022 r. na Walnym Zebraniu Członków został uzupełniony skład Zarządu po rezygnacji p. Doroty Welcel:
W dniu 18 listopada 2019 r. na Walnym Zebraniu Członków został powołany Zarząd na kadencję 2019-2023:
W dniu 8 lutego 2017 r. na Walnym Zebraniu Członków został uzupełniony skład Zarządu po rezygnacji p. Bogumiły Caniboł
W dniu 16 grudnia 2015 r. na Walnym Zebraniu Członków uzupełniono skład Zarządu
W dniu 7 października 2015 r. na Walnym Zebraniu Członków został powołany na 4 lata Zarząd
RADA STOWARZYSZENIA
W dniu 16 czerwca 2021 r. na Walnym Zebraniu Członków uzupełniono skład Rady :
RADA STOWARZYSZENIA:
W dniu 18 listopada 2019 r. na Walnym Zebraniu Członków została powołana Rada na 4-letnią kadencję - 2019-2023
RADA STOWARZYSZENIA:
W dniu 12 czerwca 2017 r. na Walnym Zebraniu Członków uzupełniono Skład Rady po rezygnacji 1 osoby
RADA STOWARZYSZENIA:
W dniu 8 lutego 2017 r. na Walnym Zebraniu Członków uzupełniono Skład Rady po rezygnacji 2 osób
W dniu 16 grudnia 2015 r. na Walnym Zebraniu Członków uzupełniono Skład Rady
W dniu 7 października 2015 r. na Walnym Zebraniu Członków została powołana Rada na 4-letnią kadencję
KOMISJA REWIZYJNA
W dniu 18 listopada 2019 r. na Walnym Zebraniu Członków wybrano na członków Komisji Rewizyjnej :
W dniu 31 maja 2016 r. na Walnym Zebraniu Członków w wyborach uzupełniających na członka Komisji Rewizyjnej za zmarłego Egueniusz Tomas została wybrana Tatiana Stopyra.
W dniu 7 października 2015 r. na Walnym Zebraniu Członków została powołana Komisja Rewizyjna na 4-letnią kadencję