"Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie."

Operacja współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach działania "Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER"

Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Celem operacji jest sprawne wdrażanie LSR, w tym realizacja Planu Komunikacji.

Przewidywany wynik operacji: finansowy postęp we wdrażaniu LSR.

Menu podręczne

7.30 – 15.30 od wtorku do czwartku

7.30 – 12.00 piątek

WIZYTA STUDYJNA LGD WSTĘGA KOCIEWIA

W dniach od 24 do 26 września gościliśmy w ramach wizyty studyjnej na naszym terenie - LGD Wstęga Kociewia. Program wizyty był tak zorganzizowany, by nasi goście mogli zobaczyć po kilka ciekawych miejsc w każdej z naszych członkowskich Gmin.

Serdecznie dziękujemy włodarzom naszych Gmin, członkom Zarządu i Rady, którzy poświęcili czas na oprowadzenie w poszczególnych dniach. Staraliśmy się pokazać inwestycje, które Gminy zrealizowały w ramach naszych projektów i pochwalić się zabytkami, obiektami i atrakcjami naszego regionu.

W piątek rozpoczęliśmy od wizyty w Marklowicach na Słonecznej Wyspie i przy infokiosku. Następnie odwiedziliśmy Mszanę, gdzie pokazaliśmy Park Aktywnej Rekreacji i kamperownię przy A1. Później udaliśmy się do Gminy Godów, by zwiedzić zabytkowy gotycki drewniany kościół w Łaziskach i "Żelazny szlak rowerowy". Stamtąd pojechaliśmy do Gminy Gorzyce, gdzie w Ośrodku Kultury w Olzie odbyła się krótka konferencja i wymiana wspólnych doświadczeń. Ten czas uświetniły naszym gościom występy zespołów "Olzanki" i "Ale to już było". W drodze powrotnej do hotelu zatrzymaliśmy się przy Gminnym Ośrodku Tursytyki i Sportu "Nautica" wraz z przylegającym do niego kompleksem rekreacyjnycm. Z kolei w sobotę z samego rana zabraliśmy naszych gości do Gminy Krzyżanowice. gdzie odwiedzaliśmy kolejno: Wieżę widokową na Meandrach, Zamek w Chałupkach, Muzeum kowalstwa pana Jana Sochy, Kościół pw.Św. Piotra i Pawła, Młyn wodny Państwa Pawlik. Następnie przeszliśmy Aleją Hroza na Ruiny Zamku w Tworkowie. Odwiedziliśmy też Muzeum Plenerowe Czarnego Dębu w Roszkowie i udaliśmy się do Gminy Lubomia, a konkretnie do wsi Nowe Nieboczowy. Tam nasi goście dowiedzieli się jak została przeniesiona wieś Nieboczowy i podziwiali już Nieboczowy w nowej odsłonie. W drodze powrotnej udaliśmy się na Jarmark do Wodzisławia Śl.

To był naprawdę bardzo mile i ciekawie spędzony czas wspólnie z przyjaciółmi z Kociewia. Serdecznie dziękujemy LGD Wstęga za wizytę u nas i dziękujemy za zaproszenie na wizytę studyjną do Kociewia.